“Een leverancier moet een slogan hebben” Moet Henk Bakker gedacht hebben bij zijn eerste reclame uittingen van Warmtebron rondom het schoorsteenvegen en de oliehandel. Nog steeds zijn de laatste 4 cijfers hetzelfde van het telefoonnummer! Het schoorsteenvegen en de oliehandel zijn inmiddels al lange tijd verdwenen.
Bij de komst van het aardgas voelden Henk en zoon Sjaak Bakker zich genoodzaakt om actie te ondernemen. Het aardgas zou de olie (en dus ook het schoorsteenvegen) al snel verdringen waardoor werkloosheid in het vooruitzicht stond. Door het openen van een winkel op de Dayer 10 in Vlaardingen met fittingmaterialen en het daar ombouwen van kolenkachels naar gaskachels, werd een nieuw begin gemaakt. Het hield de heren goed aan het werk. Na verloop van jaren kwam de echtgenote van Sjaak, Tonny ook in het bedrijf werken. De vraag naar sanitair versterkte en het product werd toegevoegd aan het assortiment. In de loop van de jaren ’70 werden ook tegels in alle geuren en kleuren (dat was in die tijd groen, oranje, rose, geel enz.) toegevoegd aan het assortiment.